loading...
borji.rozblog.com
mohammad بازدید : 21 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

کنار زمین بالا و پایین می‌پرد، با حرکات دست عملکرد داور را زیر سوال برده و در نهایت کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی فرصتی می‌شود تا باخت تیمش را گردن داور بیندازد! اینطوری تمام حواس‌ها پرت شده و کسی از او نمی‌پرسد چرا تیمت اینطور بازی کرد؟   در فوتبالی که جریان‌های فکری را همین واکنش‌های مربی عوض می‌کند برگ برنده دست مربی است که به خوبی اتفاقات کنار زمین را هدایت کرده و چنان قیافه حق به جانب می‌گیرد که کسی جرات پرسیدن سوال‌های فنی را از او پیدا نمی‌کند یا اگر هم در لابلای این جریانات یک نفر از آقای مربی پرسید تاکتیک تیمت چه بود؟ پاسخ می‌شنود: «اول تاکتیک را برای من معنا کن» و در نهایت فردی محکوم می‌شود که چنین سوالی به ذهنش خطور کرده!   در تعدادی از بازی‌ها تاکتیک تیمی به تعداد پاس‌های رد و بدل شده درون بازی و دیگر مسائل ربطی ندارد؛ تاکتیک تیم کنار زمین پیاده می‌شود، مربیانی که دست به سینه ایستاده و متفکرانه نکاتی را یادداشت می‌کنند سهمی در پیاده کردن این تاکتیک‌ها ندارند.   آنهایی حرفشان پیش می‌رود که بحث غش‌ کردن داور به سمت فلان تیم را مطرح کردند و همین حربه کارساز آنها را از رقبا پیش می‌اندازد!   برای اینکه بقیه داورها هم با چنین اتهامی از گردونه رقابت‌ها کنار نروند تمام صحنه‌های پنجاه پنجاه را به نفع تیم همین آقایان می‌گیرند! وگرنه از فردای آن روز آسمان و ریسمان را به هم می‌بافند که ما از اول می‌دانستیم این داور به سمت تیم حریف غش می‌کند!  

در فوتبالی که جنگ‌های بیرون زمین به تاکتیک درون زمین می‌چربد، نیاز به دانش فنی نیست و صدای اعتراض فقط گوش خودت را کر می‌کند.   بازی استقلال و مس تمام شد بدون حتی کوچکترین اعتراضی به داوری. بعد از این بازی در لابلای بالا و پایین کردن نکات داوری مشخص شد که دقیقه 63 خطای پنالتی روی پژمان نوری رخ داده که از چشمان داور بازی پنهان مانده، پنالتی که می‌توانست سرنوشت بازی را کاملا تغییر دهد اما در این میان نه اعتراضی بود و نه جنجالی.  

استقلال هم در یک قدمی فینال حذف شد بازی که می‌توانست این تیم را فینالیست کند. نکته قابل توجه این بود که استقلالی‌ها یک جام را از دست دادند، جامی که شاید در آینده بزرگترین حسرت آنها باشد اما بهانه این ناکامی داور بازی نبود، کنار زمین بالا و پایین نپریدند و حق‌وردی هم متهم به غش کردن به سمت مس کرمان نشد!   چرا که می‌دانستند در بعضی از بازی‌ها همین اشتباه داوری به کمکشان آمد و بردند، پس اعتراضی به اشتباهی که خطای یک فرد است و هر بار احتمال دارد اتفاق بیفتد فقط به کم کردن جذابیت فوتبال کمک می‌کند وگرنه نه زمان به عقب برمی‌گردد و نه بازی تکرار می‌شود.  

روز گذشته استقلالی‌ها متوجه اشتباه داوری شدند و مدیرعاملشان در مصاحبه‌ای عنوان کرد که مظلوم واقع شده‌اند، اعتراضی که در گذر زمان در ذهن‌ها نخواهد ماند و فراموش می‌شود اما بودند افرادی در این فوتبال که اعتراضاتشان ضربه‌ای بود به پیکره فوتبال، اعتراضی که تنها سه امتیاز را از آنها گرفت نه یک جام را!   پنالتی استقلال در میان اشتباهی که جزیی از این فوتبال است گم شد، استقلال جایش را با مس در فینال عوض کرد و حالا باید به فکر جایی دیگر باشد و اتهام زدن به این و آن در اصل قضیه هیچ فرقی نخواهد کرد. 

آری اشتباه تورج حق‌وردی که جزو لاینفکی از بازی فوتبال است استقلال را از یک جام محروم ساخت اما نه اعتراضی شده نه داد و قالی و نه گفته شد داور به سوی تیم برنده غش کرده است. استقلال می‌توانست اگر حق‌وردی خطای ماهینی روی پژمان نوری را حوالی دقیقه 63 پنالتی اعلام می‌کرد، از سد مس بگذرد و راهی فینال شود اما استقلال فینال را ندید و گوشه‌ای آرام گرفت تا امروز بیشتر از هر زمان دیگر یاد اتفاقات بازی رفت پرسپولیس- سپاهان بیفتیم. 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چقدر از وبلاگ من رضایت دارید؟
    چقدر از وبلاگ من بازدید میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 38
  • بازدید کلی : 482